Kurumsal Hafıza Nedir?

Blog Kurumsal Hafıza Nedir?

Kurumsal hafıza, işletmelerin sahip olduğu her türlü bilgiyi, veriyi ulaşılabilir ve tekrar kullanılabilir şekilde depolaması ve saklamasıdır. Burada tekrar kullanılabilir olması önemlidir.

Kurumsal Hafızanın iki önemli hedefi vardır;

* Geçmiş dönemde yapılan hatalardan ders çıkarmak ve tekrarlanmasını önlemek,

** İşletmelerde en iyi sonucu veren işleyişleri belirlemek ve devamlılığını sağlamak,

Kurumsal hafızayı yaratma konusunda geç kalan, sürekli bilgiye ulaşmada sorun yaşayan, aradığını bulamayan, bilgi konusunda kişilere bağımlılık yaşayan işletmelerin ilerleme ve büyümede istedikleri sonuca ulaşmaları oldukça zor görünüyor. Rekabetin sertleştiği, hızlı karar alabilen ve hızlı uygulayabilen işletmelerin olduğu bu dönemde iş yönetiminde kurumsal hafızayı önemsemek ve hızlı bir şekilde iş süreçlerine dahil etmek gerekiyor.

 "Bilgisayarım bozuldu, tüm işlerimle ilgili bilgilerim kayboldu,

Bu işe bakan personel işten ayrıldı, detaylara ulaşamıyoruz,

İşe yeni başladım, şirketle ilgili bilgilere ulaşamıyorum,

Müşterimizle 5 yıl önce yaptığımız sözleşmeyi arşivde bulmam zaman alır."

Bu sorular tanıdık geliyor değil mi? Bu sorularla uğraşıyorsanız, kötü haber bizce büyük bir sorununuz var.  Artık karar vermeniz ve harekete geçmeniz gerekiyor. Her zaman işletmede çalışan sirkülasyonu, donanımsal sorunlar olacaktır. İşletmenizin işleyişini kişilerin kendine özel çalışma alışkanlıklarından, fiziksel arşivlemede kaynaklanacak insani hatalardan veya bunlara benzer detaylardan kurtarmanız lazım. Yüksek rekabet koşullarında kurumsal işletmeler verimliliğini ve rekabet gücünü artırmak için iş süreçlerini, yönetilebilir ve kolay erişilebilir dijital platformlara taşımaları gerekiyor.

İşletmelerin hafızalarını fiziksel ortamdan dijitale taşıması, başlangıçta maliyetli ve zorlayıcı bir süreç gibi görünse de dijital kurumsal hafıza işletmelere iş yönetim süreçlerinde belge oluşturma saklama maliyetlerini azaltma, kırtasiye giderlerini düşürme, ortam ve zaman bağımsız bilgiye erişim gibi birçok avantajları da sağlayacaktır.

Büyümekte olan, kurumsallaşma adımlarını atan, dijitalleşme sürecine başlayan işletmeler için hem iş verimliliğini artıran hem de dijital kurumsal hafıza oluşturmanıza destek sağlayacak WorkRoute ile tanışmak için daha fazla beklemeyin. 

Hemen Başla!